پلی استیشن 5 سونی گران قیمت خواهد بود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 945
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
پخش کننده ویدیو در حال بارگیری است.

نسل بعدی کنسول به زودی در اینجا خواهد بود، با  سونی پلی استیشن 5 مجموعه به صورت خاموش در برابر  ایکس باکس سری X در اواخر سال 2020. در حالی که سونی هنوز به اعلام مشخصات کامل PS5 نسل بعدی آن، مصاحبه و نشت غیر رسمی به آرامی پر در تصویر - و به نظر می رسد که PS5 ارزان نخواهد بود.

CPU یک آپدیت گران است

مصاحبه وایر با مارك سرنی ، معمار سیستم سرب برای پلی استیشن 5 ، نشان داد كه كنسول آینده از پردازنده AMD Ryzen نسل سوم استفاده خواهد كرد . این نشان دهنده جهشی گسترده به جلو است که بدون شک عواقبی برای قیمت PS5 به همراه خواهد داشت.

پلی استیشن 4 و  PS4 Pro به عنوان یک یادآوری از سخت افزارهای هشت هسته ای AMD Jaguar استفاده می کنند. جگوار ، که حتی در زمان عرضه نسخه اصلی PS4 حتی لبه برنده نبود ، یک معماری کم مصرف است که با بهره وری در ذهن طراحی شده است. بعضی اوقات از لپ تاپ ها و دسک تاپ های ارزان قیمت بهره می برد.

AnandTech در سال 2014 AMD Athlon 5350 ، پردازنده ای با چهار هسته Jaguar را بررسی کرد. مشخص شد Athlon 5350 در اکثر معیارها عملکرد خوبی ندارد ، حتی در مقایسه با پردازنده های مقرون به صرفه مانند Intel Core i3-2100 یا AMD FX-4300 . در حالی که PS4 دارای هشت هسته برای کمک به عملکرد پایین هسته ای Jaguar است ، منصفانه است که بگوییم پردازنده اصلی PS4 در مقایسه با دسک تاپ های رایانه ای موجود در زمان راه اندازی آنمی کم خونی بود.

مدیر عامل AMD AMD لیزا کومدیر عامل AMD AMD لیزا کو AMD

PS5 داستانی متفاوت است. این پردازنده هشت هسته ای Ryzen خواهد داشت که بر روی جدیدترین معماری اصلی AMD ساخته شده است. در مقایسه با پردازنده دسک تاپ سطح بالا ، که به راحتی می تواند 300 تا 500 دلار (یا بیشتر) هزینه کند ، به نظر نمی رسد گران باشد. اما این هزینه ده ها دلار به هزینه هر واحد PS5 خواهد رسید. این می افزاید

GPU یکی دیگر از به روزرسانی های گران قیمت است

این همان داستان برای GPU است که مبتنی بر Radeon Navi AMD است و پشتیبانی از ردیابی اشعه را شامل می شود . این سخت افزار برش است. پردازنده های Navi GPU AMD در اواخر سال 2019 شروع به ورود به رایانه شخصی کردند ، اگرچه در حال حاضر آنها از پشتیبانی برای ردیابی اشعه پشتیبانی نمی کنند.

سونی نگفته است که چگونه سخت افزار Navi را در PS5 مشخص می کند ، اما نشتی نشان می دهد که PS5 دارای 36 واحد محاسبه ناوی خواهد بود. این کنسول با AMD Radeon 5600 XT ، کارت تصویری که امروزه به طور معمول با 280 دلار به فروش می رسد ، برابر است. البته هزینه واقعی سونی بسیار کمتر از آن خواهد بود ، اما گرافیک بخشی از هزینه هر واحد خواهد بود.

برای مقایسه ، PS4 با یک پردازنده گرافیکی AMD Radeon مبتنی بر Graphics Core Next 2.0 راه اندازی شد. GCN 2.0 در آن زمان نسبتاً جدید بود و تنها چند ماه زودتر وارد کارت گرافیک رایانه شخصی شد. با این حال ، قدرت محاسبه شده خام تراشه 1.84 TFLOPs در سطح ورودی بود ، و پشت بهترین کارتهای ویدئویی PC است.

اگر 36 واحد محاسبه شده شایعه PS5 صحیح باشد ، تیراندازی برای یک هدف عملکردی چشمگیر تر است. این باعث می شود قدرت پردازنده خام کنسول خام کنسول با رایانه مخصوص بازی میان رده تا رده بالا باشد. به نظر می رسد PS5 برای بسته بندی سخت افزار چشمگیر تر از نسخه PlayStation 4 قرار دارد.

درایو حالت جامد نیز ارزان نمی آید

درایوهای حالت جامد ، که از دیسک های سخت چرخشی دیسک قدیمی دبیرستان به میزان قابل توجهی بهتر است ، در زمان عرضه PS4 در دسترس بودند ، اما برای کنسول های آنها بسیار گران بودند (یک درایو منفرد اغلب صدها دلار). به همین دلیل است که بار بازی در مقایسه با حتی رایانه متوسط ​​، کنسول ها را کم می کند.

سونی قصد دارد این مسئله را در پلی استیشن 5 اصلاح کند و درایو حالت جامد یک ویژگی مهم است. سونی وعده کاهش شدید بارها و بارگذاری نرم افزارهای بزرگ را در بازیهای بزرگ جهان باز می دهد. اما مانند هر به روزرسانی دیگر ، گران قیمت خواهد بود.

یک گزارش بلومبرگ می گوید نوسان قیمت DRAM (که برای حافظه کوتاه مدت استفاده می شود) و NAND (مورد استفاده برای ذخیره سازی سیستم) یک آچار بزرگ را به قیمت پلی استیشن 5 انداخته اند. قیمت این مؤلفه های کلیدی می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد زیرا بسیاری از دستگاه های مدرن به آنها احتیاج دارند. رایانه های شخصی ، تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی و دستگاه های اینترنت مصرف کننده اینترنت اینترنت اشیاء (IoT) اغلب به یکی یا هردو نیاز دارند.

براساس این گزارش ، قیمت گذاری حافظه باعث شده هزینه هر واحد PS5 به 450 دلار برسد. برای مقایسه ، PS4 اصلی سونی برای ساخت 381 دلار تخمین زده شده است . PS4 Pro سونی در زمان راه اندازی ارزان تر بود و تخمین زده می شود حدود 317 دلار هزینه برآورد شود .

کنسول تمام دیجیتال ممکن است (یا ممکن است نباشد) قیمت را کاهش دهد

افشاگری سونی از سخت افزار PlayStation 5 دو نسخه از کنسول را نشان داد: یکی با دیسک درایو و دیگری بدون. این گمانه زنی را تأیید کرد که سونی ممکن است نسخه کاملاً دیجیتالی را ارائه دهد ، دقیقاً همانطور که در حال حاضر مایکروسافت Xbox One S تمام دیجیتال را ارائه می دهد .

با این حال ، سونی جزئیات بیشتری درباره نسخه دیجیتال ، از جمله قیمت گذاری ، فاش نکرد. این امر باعث گمانه زنی های بیشتر و ایجاد شایعات در مورد چگونگی تأثیرگذاری نسخه دیجیتال بر قیمت گذاری شده است.

یک نسخه تمام دیجیتال در واقع ارزان تر خواهد بود. با این حال ، این کاهش برای توجیه کاهش چشمگیر قیمت کافی نیست. هزینه سونی برای درایو Blu-Ray احتمالاً بین 20 تا 30 دلار است؛ حتی درایوهای مصرف کننده Blu-Ray برای رایانه های شخصی نیز 50 دلار است. مشخص نیست که درایو Blu-Ray به سونی کمک می کند تا قیمت را به اندازه کافی کاهش دهد تا یک تغییر واقعی ایجاد کند.

از طرف دیگر ، سونی ممکن است تصمیم بگیرد که بخواهد هزینه های اضافی را در پلی استیشن 5 دیجیتال سونی بخورد به این امید که بتواند آن ضرر (و بیشتر) را از معاملات موجود در فروشگاه دیجیتال سونی جبران کند.

همچنین ممکن است سونی نسخه دیجیتال را به عنوان مدل "استاندارد" به فروش برساند و مدل Blu-ray را به عنوان یک نسخه با قیمت کمی بالاتر ارائه دهد.

من هنوز اطلاعات مشخصی را نشنیده ام که به سمت هر یک از این سناریوها محتمل تر از سایرین باشد. در حال حاضر ، ما باید منتظر بمانیم تا سونی اطلاعات بیشتری را منتشر کند - و نشت های جدیدی ظاهر می شوند.

مراقب shenanigans هارد دیسک باشید

قیمت بالاتر درایوهای حالت جامد همچنان یک نقطه درد برای سازندگان دستگاه است که می خواهند وسیله ای را با کمترین قیمت ممکن ارائه دهند. این اغلب منجر به یک نسخه وارد شده با سطح خطرناک می شود که دارای SSD کوچک با قیمت پایین تر است.

هر شرکتی این بازی را انجام می دهد. پایه MSRP Apple MacBook Air 1199 دلار است اما از SSD کوچک 128 گیگابایتی بهره می برد. شما برای مدل 256 گیگابایتی 1399 دلار پرداخت خواهید کرد. گوگل پیکسل 4 شروع می شود در $ 800، اما تنها 64GB فضای. نسخه 128 گیگابایتی 100 دلار دیگر است.

سونی با PS5 با همین مسئله روبرو خواهد شد. ممکن است یک نسخه سطح ورودی با 256 گیگابایت فضای ارائه دهد - اما بیشتر گیمرها می دانند که فقط برای چند بازی کافی است. مدلی که بیشتر افراد می خواهند یک درایو 512 گیگابایتی داشته و گرانتر باشند. مدل 1TB را می خواهید؟ انتظار دارید حداقل 100 دلار ، شاید حتی 200 دلار ، بیش از قیمت پایه بپردازید.

ارائه یک مدل ذخیره سازی باریک یک تاکتیکی است که سونی می توانست از آن استفاده کند تا ضمن افزایش قیمت بالاتر برای نسخه ای که بیشتر مردم خریداری می کنند ، به یک قیمت پایین تر از حد انتظار برسد. اگر سونی این مسیر را طی نکند تعجب خواهم کرد.

پلی استیشن 5 500 دلار خواهد بود

بهترین حدس من - بر اساس اطلاعات تاکنون ، قیمت مدلهای PS4 و PS4 Pro گذشته و قیمت قطعات جدیدی که برای PS5 برنامه ریزی شده اند - این است که این کنسول قیمت خرده فروشی 500 دلار را تحمل می کند. فرض بر این است که یک پیشرانه 512 گیگابایتی حالت جامد داشته باشد.

قیمت 500 دلار بالاتر از هر PS4 خواهد بود ، اما اولین اظهارات سونی در مورد PS5 نشان می دهد که این شرکت از یک رویکرد برتر نسبت به کنسول استفاده می کند. همچنین ممکن است - حتی احتمالاً - کنسول های PS4 برای چندین سال به عنوان یک جایگزین سطح ورودی به فروش برسند.

قیمت بالا ممکن است توسط یک مدل پایه با یک پیشرانه 256 گیگابایتی جامد جبران شود ، شاید 450 دلار قیمت داشته باشد. از طرف دیگر ، سونی می تواند قیمت مدل 1 ترابایت را (که گیمرهای جدی خواهان آن هستند) به قیمت 600 دلار یا بیشتر به دست آورد.

دیگران تخمین های مشابه را بیرون انداخته اند. در واقع ، مدیر بازاریابی کنسول Xbox سابق و مدیر ارشد فعلی آمازون مدیریت پروژه آلبرت پنهلو در توئیتر گفت که PS5 نمی تواند بیش از 500 دلار قیمت داشته باشد.

به عنوان کسی که در گذشته در زمینه بازاریابی کنسول های بازی کار کرده است ، این تخمین امیدوارکننده ارزش توجه دارد.

صرف نظر از این قیمتها ممکن است ناامیدکننده به نظر برسند ، اما Xbox Series X مایکروسافت می تواند حتی گرانتر هم باشد. این شامل واحدهای محاسبه ناوی بیشتر از PS5 ، که باعث افزایش قیمت می شود. Xbox Series X همچنین ممکن است از 300 وات قدرت استفاده کند و این به یک راه حل خنک کننده پیچیده تر و گران تر منجر می شود.

به یاد داشته باشید ، Sony PS5 از تلویزیون های 8K ، PSVR و صدا سه بعدی پشتیبانی می کند ، و همه اینها نوید بهترین تجربه بازی برای اتاق نشیمن شما را دارند. به همین دلیل به احتمال زیاد شما را با قیمت 500 دلار فشار می دهد

 
 
منبع : https://www.digitaltrends.com



:: موضوعات مرتبط: PS5 , ,
:: برچسب‌ها: قیمت PS5 , دانلود بازی PS5 , خرید PS5 , PLAY STATION , PS ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com